Aug 27, 2011

Panas & Sejuk


Assalamualaikum ! :) haaa, panas & sejuk. ape makna di sebalik kata2 nih ? hehe , rasa nyaa sesape antara korang yang tengah bercintan cintun *bercouple* sekarang nih , paham kowt makna nyaa. and saya tahuu korang sendiri pown mesti pernah rasa perasaan ni. hee , apa yang saya maksod kan tentang panas & sejuk nih sebenor nye pasal mood kite bile tengah gadoh and happy. actually ni tak semestinya tuk orang bercintan cintun jea , orang yang sedang single mingle pown ade penah rasa macam ni.

baeklahh . saya akan beritahuu pasal yang panas dulu. al-maklum laa, kita ni , slalu panaasssss dulu kan. pastu baru sejuk balek. terutama orang pompuan >.< mmg ta boleh dinafikan lagi laaaa. haha, so antara contoh2 dan symptom2 bila kita sedang panasss adalah seperti berikut :


  • sumpah aku benci kao ! kao boleh pegi 'M' sekarang. blah lahhhh ! 
  • elehhh , macam dia sorang saket hati. habes pike aku tak saket hati lah ?!
  • kao pike muke kao cantekkk sangad? eh,mkcik jual sayor tu lagi cntek pd kao laa weyh
  • kao rase kao tu HOT sangad laa smpai rmai orang kao nk mesej sekaligus?
  • dah laa u , i rase kite dah tak serasi bersama lagi *dah mcm lirik lagu kn*

haa , tu laaa antara sifat2 kita bila kita tengah marah boyprengg or girlprengg. kdang2 smpai ada yang mengeluarkan 4 perkataan tragis ni ,

KITE BREAK JEA LAHHH !

bahayaaa whoahhh. ni time tengah panassss memang laaa. tengok laa nanti bile dah sejuk blek, menyesal tak sudahh. haa , padan muka. bila dah sejuk balek , mula lahhhh keluarkan pulak ayat2 cenggini :


  • awak,saya minta maaf. saya PMS siked tadi *bg org pmpuan*
  • saya sayang awak, saya ta mksud kn ape sye ckap td
  • awak handsomee/cantekk sangad. ta de org laen yg sehandsome/secantek awk
  • awak2, awak lagi cantek dari mkcik jual sayur tuh tauww :'D

dan macam2 lagi lahh ayat bunga2 yang boleh dikeluarkann. tapi korang ingat tak ape yang korang dah ckap before korang sejuk balek? ta ingad??? alaaa , yg 4 perkataan tragis tu. ta kan ta ingad kowt ? :O haaa, ni laa masalah nyaa. time tengah panas, kite terlalu ikut kan perasaan smpai bnde yg kite ta mksud kn pown kite keluar kan en. bile dah mcam tu , bru laa nk menyesal ta sudahh.

so , moral of the story : jgn laa terlalu ikut kan perasaan tu. sabo ye saboooo. pndai ckp sabo sparuh drpd iman. tp kekadang mcm ta reti na sabo pown ade. hehe , so pike2 kan laa sendiri. ni saya buad tuk korang2 n tuk peringatan diri saya juga sebab saya lahhh yang suka and selalu buad macam tuh. huehuehue ~ XD korang2 jgn jd mcm saye. hargailah org tersyang sblum dia pergi meninggalkan kita satu hari nanti ^^

zenkiuuu zenkiuuuuuu <3


-Stay Safe and ThankYou (:-

2 comments:

Anonymous said...

hehehehehe ;D
Dr. Amo sudaa muncul seyh..
btw,, love ur bloggie now! <3<3<3 :3

intan syahira said...

:)

love it.